Asså serri...

Kollade runt på lite bloggar, sen kollade jag på  på en tjejs blogg och såg att Barbie visst fått kritik?
Det visste jag faktiskt inte.
Barbie, den dära docken har fått kritik för hur den ser ut.
Serriöst.
Det var en mamma som tydligen skrivit " Är det den där bilden som flickor ska ha av en en kvinnokropp"?
ohh shiit tänkte jag då.
Barbie kanske är smal och så, men att mammor säger så, det kan man kanske förstå men köp någoting annat då. En fet flodhäst elr nåt?
Man måste ju direkt inte köpa barbie bara för man har en dotter.
Man kan isåfall köpa, tåg bilar, spiderman elr något såntdär.

När jag var liten ÄLSKADE jag spiderman.
Jag tyckte det var super kul med Spiderman.
Hade affischer på honom över min säng ;o
Låter kaske konstigt nu, men var väl normalt när man var mindre.
Hade också en handuk på honom...

När jag får barn kommer hon få leka med barbie om hon nu vill de...
Det är ju inte direkt farligt att leka med barbie.
Kommer köpa djurleksaker och barbie om hon nu vill ha de.
Klart jag bryr mig vad hon har för leksaker , men jag tror typ inte en 6-7 åring tänker på hur barbie ser ut och typ bah "Shitt hon är skit smal det är inte jag det måste jag bli".
Jag tror nog hon kommer leka där glatt, får man hoppas.
Jag kan iallfall säga om ni inte vill att era barn ska ha barbie köp henne inte då!



/Emma


Kommentarer
Postat av: Wilma Ponnyryttare<3

Håller inte med dig där

2011-10-22 @ 12:59:26
URL: http://wilmaandersoonn.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0