Alla våra hästar vi haft...

Okej. Jag valde om att skriva om alla våra hästar. Från början tills nu!




Denna var Sandras första häst. Han heter Piztage och är en valack. Vet inte mycktet om Piztage men han var snäll och rida, och rida ut. Var/är snäll i hantering och lasta. Sandra tror jag hade han i 2-3 år.  Jag red även lite på honom också. Det var jätte kul. Eller det TROR jag nu. Tycket absolut inte det när jag var liten men ville iallfall rida lite då o då :)


Sandra köpte en lite bättre häst och då vart det denna häst som heter Snowdrop. Hon var bakskugg och ville inte rida ut själv. Kom ihåg när jag och mamma Filippa var med Sandra när hon red ut själv. Jag och mamma väntade en stund medans Sandra red iväg för vi skulle se hur det gick. Filippa var i barn vagn så mamma gick runt med henne i barnvagn. Jag var mitt i vägen och hade en pinne som jag lekte med och gjorde streck i marken. Sandra och Snowdrop kom shenande och Sandra bara skrek "AKTAAAAAAAAAA"! Och då hoppade jag rakt ner i diket. Men det gick bra för alla förutom Sandea för hon slängde sig av och landade på en sten så då fick hon näs blod :( Men sen gick det bra. Här är fantastiska filmer på henne!










Efter vi sålt Snowdrop blev det....




Lady. Hon den dära AS fina ponnyn! Asså kan kolla på henne i timmar. Så sjuk fin, exakt som en dröm. Sandra köpte henne och dom var omotståndlga. Men på en tävling sen, så stannade hon för första gången. Men mamma trodde ju inte det var något farligt, för alla hästar stannar ju! Så dom tävlade mer. Och sen började hon stanna ganska mycket. Så mamma vile kolla upp henne, och då tror jag hon hade en skada i ryggen. Så Lady fick stå en sommar tror jag elr nåt sånt där. När hon var bättre och så börja Sandra rida henne som vanligt. Då hade Lady börjat fatta att hon kan bestämma. Så hon slutade och hoppa. Hon hoppade med mig för jag trävlade små klasser. Men upp till LC gick det bra, sen på LB gick det inte så jätte bra. Eller var det LA... Aja LB elr LA iaf. Sandra blev för stor för henne. Det vart dom slut men henne och min början :) Så det var ju lite positiv i det!! Och det gick ju jätte bra för oss två. Lady var lite bitchig ibland men inte så farligt! Vi tävlade och det gick jätte bra för oss. Min andra LC blev jag placerad och kom 2:a =) Var super stolt då. Men mamma tyckte att jag skulle ha en snällare ponny. Mamma fick alltid ont i magen är vi skulle iväg och göra något med henne.Och det var skos elr vetrinär. Det var det värsta. Så vi sålde henne och jag blev utan ponny. Filmer på Lady...






Medans jag red Lady red Sandra Bellman.....




Han är kung kung kung i baren! Världens bästaste ponny! Vi fick låna honom av familjen Sparrenhök. Visste ni att när vi skulle köpa Lady ville vi egentligen köpa Bellman men dom tyckte det var bättre med Lady. Så vi köpte Lady. Men efter 1 år ungefär så frågade dom ifall Sandra ville låna Bellman. Och då sa vi ja. Sen har doms resa börjat. Såhär sog det ut från början...





Sen när dom lärt känna varandra mer då blev det såhär...



Och det här var i Norge på Baltic cup! Och då kom hon tvåa. På ett år har dom här två lärt känna varandra så bra och tillslut kommit tvåa i internatioellt.  Men sen blev Sandra för stor för Bellman oxå så vi köpte en C-ponny...




Då vart det Tequila. En mini långben. Helt fantastit! En 7-årig tjej som är bakskugg och vill har öronen ifred men ändå så go tjej. Shes amizing! Och här är en film på dom<3



Och när dom debuterade LA fick dom 16 fel, men stolta ändå. Nu satsar dom på att rida LA felfritt detta år eller början på nästa år. I dont know but  I think so ;)


//Emma

Kommentarer
Postat av: elsa och linn

sv: ja men klart vi kan!:)skriv när du lagt till oss:)kram

2011-11-13 @ 20:38:43
URL: http://hovkrats.blogg.se/
Postat av: elsa och linn

sv:grymt, vi har oxå fixat nu, kram! passa även på att fråga lite saker nu när vi har frågestund:D

2011-11-13 @ 21:26:19
URL: http://hovkrats.blogg.se/
Postat av: Evelina

hej jag heter evelina och jag skulle bara vilja säga att din första häst piztage han är faktist min häst nu jag undrade om du ville komma och hälsa på honom någon gång och om du vill ha mer fakta om piztage är det bara att säga till men han ser inte riktigt likadan ut nu som när du hadde honom kram från piztage

2012-07-26 @ 11:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0